Ένα τεράστιο κοινωνικό θέμα με πολλές πτυχές είναι αυτό της προσβασιμότητας. Ας επικεντρωθούμε, όμως, σε μια από τις πλέον σημαντικές πτυχές της, που αφορά την μετακίνηση μικρών και μεγάλων και ειδικά τη μετακίνηση των ΑμΕΑ.

Η προσβασιμότητα ξεκινάει από το άνοιγμα της πόρτας του σπιτιού μας και φτάνει μέχρι την επιστροφή μας σε αυτό. Όταν, λοιπόν, μπαίνεις στο αυτοκίνητό σου για να οδηγήσεις σε δρόμους χωμάτινους και κακοτράχαλους μέχρι να βρεθείς στον πιο κοντινό ασφαλτοστρωμένο δρόμο και αναρωτιέσαι αν θα μπορέσεις να επιστρέψεις ασφαλής, τότε η προσβασιμότητα είναι απαράδεκτη. Αναφέρομαι στην πολύπαθη Βόρεια  Διώνη (Αγ. Σπυρίδων).

Απαράδεκτα επίσης ή και ανύπαρκτα είναι τα πεζοδρόμια τόσο στην Ραφήνα όσο και στο Πικέρμι αλλά ακόμη και αυτά τα λίγα αξιόλογα είναι συνήθως κατειλημμένα από αυτοκίνητα. Οι διαβάσεις για ΑμΕΑ με ειδικούς σηματοδότες  είναι ανύπαρκτες, όπως επίσης και για μητέρες με παιδικά καροτσάκια! Δε συζητούμε βέβαια για ποδηλατόδρομους. Επίσης ανύπαρκτοι!

Όλα αυτά συνθέτουν μια εικόνα ενός εγκαταλειμμένου δήμου και μιας δημοτικής αρχής αδιάφορης για τους δημότες της, χωρίς όραμα, χωρίς προγραμματισμό, μακριά από κάθε ευρωπαϊκή νοοτροπία ή τεχνογνωσία προς επίλυση αυτών των σοβαρότατων προβλημάτων.

Κι όμως η εικόνα αυτή μπορεί να αλλάξει και η πόλη μας να γίνει πιο ανθρώπινη και λειτουργική. Αρκεί να ληφθούν μια σειρά από απαραίτητα μέτρα:

1)Επίσπευση της μελέτης οριοθέτησης και διευθέτησης των ρεμάτων, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ασφαλτόστρωση των δρόμων στη Βόρεια Διώνη.

2)Έλεγχος-προγραμματισμός-μελέτη από συγκοινωνιολόγους για την προσβασιμότητα των ΑμΕΑ σε διαβάσεις, πεζοδρόμια και τοποθέτηση ειδικών σηματοδοτών, βάσει ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Είναι αυτονόητο ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις μητέρες με τα καροτσάκια των μωρών.

3)Ρητή απαγόρευση στάθμευσης των αυτοκινήτων στα πεζοδρόμια και ειδικοί χώροι parking.

Εν κατακλείδι ομελέτα χωρίς να σπάσουν αυγά δεν γίνεται!

 

Γιώργος Ρέμιος

Οικονομολόγος- πρώην Διευθυντής Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου

Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τη Δύναμη Ανάπτυξης